Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΔΑΣΚΟΛΙΑ ΜΑΡΙΑ

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με γνωστικό αντικείμενο
«Θεωρία και Πράξη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης»
(ΦΕΚ Διορισμού: 1123/ 9-11-2017, τ.Γ΄)

Διευθύντρια του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΕργΠΕ)
(επίσημος ορισμός με την από 15-1-2014 απόφαση της Γ.Σ. του Τμήματος ΦΠΨ και σε συνεχόμενες θητείες μέχρι σήμερα)

Στοιχεία επικοινωνίας
τηλ. 30 210 727 7799,   τηλ/fax.  30 210 727 7567
email: mdaskol[at]eds.uoa[dot]gr
ΚΩΔΙΚΟΣ ΑΠΕΛΛΑ: 10864

Σπουδές:

  • Πτυχίο Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (1988, ΕΚΠΑ)
  • MSc στην Περιβαλλοντική Ψυχολογία (1990, University of Surrey – Αγγλία)
  • Διδάκτορας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (τίτλος διατριβής: ‘Οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση', 2000, ΕΚΠΑ)

Κύρια ερευνητικά/ επιστημονικά ενδιαφέροντα:

  • Τυπική και δια βίου περιβαλλοντική εκπαίδευση για την αειφορία
  • Αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων στη διδασκαλία και τη μάθηση στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για την αειφορία
  • Δημιουργική σκέψη/ δημιουργικότητα και η ανάπτυξή της στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για την αειφορία
  • Εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή: επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών και διδακτική πράξη
  • Επιστήμη των πολιτών και περιβαλλοντική εκπαίδευση για την αειφορία
  • Αναδεικνύοντας και προωθώντας οπτικές των περιβαλλοντικών ανθρωπιστικών επιστημών στην περιβαλλοντική εκπαίδευση για την αειφορία
  • Αξιοποιώντας ψυχολογικές έννοιες και προσεγγίσεις στη διδασκαλία, τη μάθηση και την επικοινωνία σε σχέση με σύγχρονα περιβαλλοντικά ζητήματα
  • Η αφηγηματική προσέγγιση ως μεθοδολογία έρευνας και ως διαδικασία επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών στην περιβαλλοντική εκπαίδευση για την αειφορία

Διδακτικό έργο κατά την τρέχουσα περίοδο:

(α) σε προπτυχιακό επίπεδο:

(β) σε μεταπτυχιακό επίπεδο:

Πρόσφατα και σε εξέλιξη ερευνητικά προγράμματα:

  • 2019–2023: Cos4Cloud – Co-designed Citizen Observatories Services for the EOS-Cloud”. Χρηματοδοτούσα αρχή: Ευρωπαϊκή Ένωση, Horizon 2020 (Project No: 863463)
  • 2019–2022: CIVIS – A European Civic University”. Χρηματοδοτούσα αρχή: Ευρωπαϊκή Ένωση, Erasmus+
  • 2019–2022: The T-CREPE project: Development of an innovative web based platform to support co-creation based learningand coaching in remote teaching environments with a focus on entrepreneurship”. Χρηματοδοτούσα αρχή: Ευρωπαϊκή Ένωση, KA2 Erasmus+ (Project No: 612641)
  • 2015–2018: S.A.M.E. World - Sustainability.Awareness.Mobilization.Environment in the Global Education for Eyd 2015”. Χρηματοδοτούσα αρχή: Ευρωπαϊκή Ένωση, EuropeAid 2014 “Non-State Actors and Local Authorities in Development” Programme (Contract No: DCI NSA-ED/2014/338-120)
  • 20132016: “Mathematical Creativity Squared' - A Computational Environment to Stimulate and Enhance Creative Designs for Mathematical Creativity”. Χρηματοδοτούσα αρχή: Ευρωπαϊκή Ένωση, P7-ICT-2013.8.1, Technological Development and Demonstration, Strategic Objective "Technologies and scientific foundations in the field of creativity"  (Project No.: 610467)

Πρόσφατες και άλλες επιλεγμένες δημοσιεύσεις:

  1. Vohland, K., Göbel, C., Balázs, B., Butkevičienė, E., Daskolia, M., Duží, B., ... & Schade, S. (2021). Citizen Science in Europe. In Vohland, K. et al. (Eds), The Science of Citizen Science, (pp. 35-53). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-58278-4_3
  2. Gavrilakis, C., Daskolia, M., & Blintziou, E. (2021) Delineating the role of environmental adult educators: drawing critical considerations from an empirical case study. Environmental Education Research27(2), 157-174, DOI: 10.1080/13504622.2020.1790503
  3. Δασκολιά, Μ. (2020). Διδάσκοντας και μαθαίνοντας για την Κλιματική Αλλαγή. Προκλήσεις και επισημάνσεις με βάση την έρευνα στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία. Περιοδικό για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, 20 (65).
  4. Tauginienė, L., Butkevičienė, E., Vohland, K., Heinisch, B., Daskolia, M., Suškevičs, M., ... & Prūse, B. (2020). Citizen science in the social sciences and humanities: the power of interdisciplinarity. Palgrave Communications6(89), 1-11. https://doi.org/10.1057/s41599-020-0471-y
  5. Grillia, N. & Daskolia, M. (2019). Narrative inquiry as a tool for empowering Greek teachers in their environmental and sustainability education practice. In: The Proceedings of the 3rd European Congress of Qualitative Inquiry (ECQI 2019) ‘Qualitative Inquiry as Activism’ (pp. 122-131). KU Leuven - University of Edinburgh.
  6. Daskolia, M., Kynigos, C., & Kolovou, A. (2018). Addressing Creativity in the Collaborative Design of Digital Books for Environmental and Math Education. In: Mikropoulos T. (ed) Research on e-Learning and ICT in Education (pp. 69-86). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-95059-4_4. doi.org/10.1007/978-3-319-95059-4_4
  7. Daskolia, M., Dettori, G., & Lejano, R. (2017). Urban digital storytelling. In: Russ, A., & Krasny, M. E. (Eds), Urban Environmental Education Review (pp. 271-278). Ithaca, London: Cornell University Press. http://www.jstor.org/stable/10.7591/j.ctt1qv5qhq.32
  8. Daskolia, M., Kynigos, C., & Makri, K. (2015). Learning about Urban Sustainability with Digital Stories. Promoting Collaborative Creativity from a Constructionist Perspective. Constructivist Foundations10(3), 388–396.
  9. Daskolia, M., Dimos, A., & Kampylis, P. (2012). Secondary teachers’ conceptions of creative thinking within the context of Environmental Education. International Journal of Environmental and Science Education7(2), 269-290. https://pegem.net/dosyalar/dokuman/138427-20140102164449-7.pdf
  10. Daskolia, M. & Kynigos, C. (2012). Applying a Constructionist Frame to Learning about Sustainability. Creative Education3(6), 818-823. doi.org/10.4236/ce.2012.326122

 

Αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα: [Σύνδεσμος]