Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με γνωστικό αντικείμενο
«Θεωρία και Πράξη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης»
(ΦΕΚ Διορισμού: 1123/ 9-11-2017, τ.Γ΄)
Διευθύντρια του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΕργΠΕ)
(επίσημος ορισμός με την από 15-1-2014 απόφαση της Γ.Σ. του Τμήματος ΦΠΨ και σε συνεχόμενες θητείες μέχρι σήμερα)
Στοιχεία επικοινωνίας
τηλ. 30 210 727 7799, τηλ/fax. 30 210 727 7567
email: mdaskol[at]eds.uoa[dot]gr
ΚΩΔΙΚΟΣ ΑΠΕΛΛΑ: 10864
Σπουδές:
- Πτυχίο Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (1988, ΕΚΠΑ)
- MSc στην Περιβαλλοντική Ψυχολογία (1990, University of Surrey – Αγγλία)
- Διδάκτορας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (τίτλος διατριβής: ‘Οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση', 2000, ΕΚΠΑ)
Κύρια ερευνητικά/ επιστημονικά ενδιαφέροντα:
- Τυπική και δια βίου περιβαλλοντική εκπαίδευση για την αειφορία
- Αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων στη διδασκαλία και τη μάθηση στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για την αειφορία
- Δημιουργική σκέψη/ δημιουργικότητα και η ανάπτυξή της στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για την αειφορία
- Εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή: επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών και διδακτική πράξη
- Επιστήμη των πολιτών και περιβαλλοντική εκπαίδευση για την αειφορία
- Αναδεικνύοντας και προωθώντας οπτικές των περιβαλλοντικών ανθρωπιστικών επιστημών στην περιβαλλοντική εκπαίδευση για την αειφορία
- Αξιοποιώντας ψυχολογικές έννοιες και προσεγγίσεις στη διδασκαλία, τη μάθηση και την επικοινωνία σε σχέση με σύγχρονα περιβαλλοντικά ζητήματα
- Η αφηγηματική προσέγγιση ως μεθοδολογία έρευνας και ως διαδικασία επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών στην περιβαλλοντική εκπαίδευση για την αειφορία
Διδακτικό έργο κατά την τρέχουσα περίοδο:
(α) σε προπτυχιακό επίπεδο:
(β) σε μεταπτυχιακό επίπεδο:
Πρόσφατα και σε εξέλιξη ερευνητικά προγράμματα:
- 2019–2023: “Cos4Cloud – Co-designed Citizen Observatories Services for the EOS-Cloud”. Χρηματοδοτούσα αρχή: Ευρωπαϊκή Ένωση, Horizon 2020 (Project No: 863463)
- 2019–2022: “CIVIS – A European Civic University”. Χρηματοδοτούσα αρχή: Ευρωπαϊκή Ένωση, Erasmus+
- 2019–2022: “The T-CREPE project: Development of an innovative web based platform to support co-creation based learningand coaching in remote teaching environments with a focus on entrepreneurship”. Χρηματοδοτούσα αρχή: Ευρωπαϊκή Ένωση, KA2 Erasmus+ (Project No: 612641)
- 2015–2018: “S.A.M.E. World - Sustainability.Awareness.Mobilization.Environment in the Global Education for Eyd 2015”. Χρηματοδοτούσα αρχή: Ευρωπαϊκή Ένωση, EuropeAid 2014 “Non-State Actors and Local Authorities in Development” Programme (Contract No: DCI NSA-ED/2014/338-120)
- 2013–2016: “Mathematical Creativity Squared' - A Computational Environment to Stimulate and Enhance Creative Designs for Mathematical Creativity”. Χρηματοδοτούσα αρχή: Ευρωπαϊκή Ένωση, P7-ICT-2013.8.1, Technological Development and Demonstration, Strategic Objective "Technologies and scientific foundations in the field of creativity" (Project No.: 610467)
Πρόσφατες και άλλες επιλεγμένες δημοσιεύσεις:
- Vohland, K., Göbel, C., Balázs, B., Butkevičienė, E., Daskolia, M., Duží, B., ... & Schade, S. (2021). Citizen Science in Europe. In Vohland, K. et al. (Eds), The Science of Citizen Science, (pp. 35-53). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-58278-4_3
- Gavrilakis, C., Daskolia, M., & Blintziou, E. (2021) Delineating the role of environmental adult educators: drawing critical considerations from an empirical case study. Environmental Education Research, 27(2), 157-174, DOI: 10.1080/13504622.2020.1790503
- Δασκολιά, Μ. (2020). Διδάσκοντας και μαθαίνοντας για την Κλιματική Αλλαγή. Προκλήσεις και επισημάνσεις με βάση την έρευνα στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία. Περιοδικό για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, 20 (65).
- Tauginienė, L., Butkevičienė, E., Vohland, K., Heinisch, B., Daskolia, M., Suškevičs, M., ... & Prūse, B. (2020). Citizen science in the social sciences and humanities: the power of interdisciplinarity. Palgrave Communications, 6(89), 1-11. https://doi.org/10.1057/s41599-020-0471-y
- Grillia, N. & Daskolia, M. (2019). Narrative inquiry as a tool for empowering Greek teachers in their environmental and sustainability education practice. In: The Proceedings of the 3rd European Congress of Qualitative Inquiry (ECQI 2019) ‘Qualitative Inquiry as Activism’ (pp. 122-131). KU Leuven - University of Edinburgh.
- Daskolia, M., Kynigos, C., & Kolovou, A. (2018). Addressing Creativity in the Collaborative Design of Digital Books for Environmental and Math Education. In: Mikropoulos T. (ed) Research on e-Learning and ICT in Education (pp. 69-86). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-95059-4_4. doi.org/10.1007/978-3-319-95059-4_4
- Daskolia, M., Dettori, G., & Lejano, R. (2017). Urban digital storytelling. In: Russ, A., & Krasny, M. E. (Eds), Urban Environmental Education Review (pp. 271-278). Ithaca, London: Cornell University Press. http://www.jstor.org/stable/10.7591/j.ctt1qv5qhq.32
- Daskolia, M., Kynigos, C., & Makri, K. (2015). Learning about Urban Sustainability with Digital Stories. Promoting Collaborative Creativity from a Constructionist Perspective. Constructivist Foundations, 10(3), 388–396.
- Daskolia, M., Dimos, A., & Kampylis, P. (2012). Secondary teachers’ conceptions of creative thinking within the context of Environmental Education. International Journal of Environmental and Science Education, 7(2), 269-290. https://pegem.net/dosyalar/dokuman/138427-20140102164449-7.pdf
- Daskolia, M. & Kynigos, C. (2012). Applying a Constructionist Frame to Learning about Sustainability. Creative Education, 3(6), 818-823. doi.org/10.4236/ce.2012.326122
Αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα: [Σύνδεσμος]