Ενημερώνουμε τους ενδιαφερόμενους/ες για το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΠΠΔΕ) ότι, με βάση το νέο νομοθετικό πλαίσιο (Άρθρο 99 του Ν.4957/2022), αλλάζει ο τρόπος απόκτησης της επάρκειας, καθώς ζητάει τη δημιουργία νέου, ενιαίου, φορέα σε κάθε ΑΕΙ, ο οποίος νέος φορέας θα αναλάβει τις διαδικασίες που θα οδηγήσουν στη χορήγηση ΠΠΔΕ (τόσο στους/στις εν ενεργεία φοιτητές/φοιτήτριες, όσο και στους/στις πτυχιούχους).
Το ειδικό πρόγραμμα που οδηγούσε στη χορήγηση Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας αποκλειστικά σε πτυχιούχους, το οποίο ήταν σε αναστολή από τα τέλη 2019 και που υλοποιούσε το Εργαστήριο Πειραματικής Παιδαγωγικής, ουσιαστικά έχει καταργηθεί, καθώς λειτουργούσε με βάση το παλαιό νομικό πλαίσιο (Ν.3848/2010, με τις τροποποιήσεις αυτού έως Ν.4547/2018).
Καθώς δεν υπάρχει ακόμα οριστικό αποτέλεσμα των διαδικασιών και ούτε έχει ορισθεί ακόμα ο νέος φορέας από το ΕΚΠΑ, παρακαλείσθε να ελέγχετε για νεότερα στην παλαιά ιστοσελίδα του ΠΠΔΕ, στο σύνδεσμο: www.ergastirio-eparkeia.ppp.uoa.gr.
Το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, το οποίο λειτούργησε από το 2014 έως και το 2019, οργανώθηκε από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Εργαστήριο Πειραματικής Παιδαγωγικής), σε συνεργασία με τα Τμήματα Φιλολογίας και Ιστορίας-Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΦΕΚ Β’2030/2014).
Το Πρόγραμμα απευθυνόταν σε πτυχιούχους ελληνικών Α.Ε.Ι. και Α.Τ.Ε.Ι ή κατόχους ισότιμων τίτλων αλλοδαπής (αναγνωρισμένων από το ΔΟΑΤΑΠ) που έχουν τη δυνατότητα να διδάξουν αντικείμενα που περιλαμβάνονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γενική, Τεχνική και Επαγγελματική Β΄/θμια Εκπαίδευση - πχ. απόφοιτοι/ες Φιλοσοφικής, Κοινωνικών Επιστημών, Θετικών Επιστημών, Τεχνολογικών και Πολυτεχνικών σπουδών) καθώς και σε όσους/ες εργάζονται ή προτίθενται να εργασθούν σε θεσμούς που συνδέονται με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και σε δομές Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης. Το Πρόγραμμα μπορούσαν επίσης να παρακολουθήσουν και ήδη υπηρετούντες εκπαιδευτικοί της Μέσης Εκπαίδευσης, οι οποίοι/ες επιθυμούσαν να ανανεώσουν τις γνώσεις τους στα αντικείμενα που αφορούν την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια.
Σκοπός του παλαιού προγράμματος ήταν να συμβάλει στην απόκτηση εκ μέρους των εκπαιδευτικών και μελλοντικών εκπαιδευτικών των απαιτούμενων γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσεων και προβληματισμών, ώστε να καταστούν ικανοί/ές να ανταποκριθούν με πληρότητα και υπευθυνότητα στο έργο που τους ανατίθεται και, παράλληλα, να δημιουργούν προϋποθέσεις συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξής τους.
Το Πρόγραμμα ήταν διάρκειας δύο εξαμήνων (ενός ακαδημαϊκού έτους) και οδηγούσε στη λήψη Πιστοποιητικού με τίτλο: «Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας».