Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας του ΕΚΠΑ με την Διευθύντρια Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κατερίνα Αργυροπούλου και δύο εξειδικευμένους Επιστημονικούς Συνεργάτες, Συμβούλους Σταδιοδρομίας, κκ. Ασπασία Καραβία και Ολυμπία Χαϊδεμενάκη συμμετείχαν ως founding members με ένα προσκεκλημένο Εργαστήριο και μία προσκεκλημένη Προφορική Ανακοίνωση στο ετήσιο συνέδριο του NICE FOUNDATION, 18-20/9/2024, στο Deventer, της Ολλανδίας.
Το δίκτυο NICE στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και τη Συμβουλευτική προωθεί την καινοτομία και την αριστεία στην ακαδημαϊκή και ερευνητική κατάρτιση των επαγγελματιών της συμβουλευτικής για τη σταδιοδρομία στην Ευρώπη, ενώ ενισχύει τη συνεργασία μεταξύ της ακαδημαϊκής κοινότητας και των αντίστοιχων εμπειρογνωμόνων. Θέμα του συνεδρίου: Network for Innovation in Career Guidance and Counseling in Europe.
Το Εργαστήριο Συμβουλευτικής Επιστήμης και Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας επιδιώκει μέσω του εργαστηρίου που υλοποίησε “SUSTAINABLE CAREER DEVELOPMENT COUNSELORS IN FRONT OF AN OPPORTUNITY TO ENHANCE INDIVIDUAL AND SOCIETAL WELLBEING” να αναδείξει μεθόδους, εργαλεία και τεχνικές για την επίτευξη μιας βιώσιμης επαγγελματικής σταδιοδρομίας για το άτομο και την κοινωνία ενώ με την παρουσίαση “CAREER ADAPTABILITY FOR VULNERABLE SOCIAL GROUPS: RESEARCH FINDINGS AND IMPLICATIONS” προσπάθησε να επικεντρωθεί στην αλλαγή των πρακτικών της επαγγελματικής συμβουλευτικής για τη διασφάλιση της κοινωνικής δικαιοσύνης, ώστε οι ευάλωτοι πληθυσμοί να μπορούν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του μεταβαλλόμενου κόσμου της εργασίας.
Ο Καθηγητής Χρόνης Κυνηγός προσκλήθηκε πρόσφατα ως κεντρικός ομιλητής στο Διεθνές Συμπόσιο με θέμα «Το μέλλον της διδασκαλίας και της μάθησης στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης».
Η εκδήλωση (9-10/2024) διοργανώθηκε από τη διαπανεπιστημιακή κοινοπραξία διδακτορικών σπουδών: GRADEresearch Consortium και φιλοξενήθηκε από το Πανεπιστήμιο Linnaeus στο Växjö της Σουηδίας.
Κεντρικές ομιλίες προσκλήθηκαν επίσης να δώσουν οι διακεκριμένες ερευνήτριες Barbara Wasson από το Πανεπιστήμιο του Μπέργκεν και Janice Gobert από το Πανεπιστήμιο Rutgers.
Στην ομιλία του, με τίτλο «What about GenAI for Deep Learning in Humans?», ο κ. Κυνηγός έθεσε το ερώτημα: ‘Πώς μπορεί το genAI να υπηρετήσει τις προτεραιότητες μιας παιδαγωγικής ατζέντας προσεγγίζοντας την εκπαίδευση και τα εκπαιδευτικά συστήματα ως μετασχηματιζόμενα’; Στη συνέχεια, ανέλυσε τις πρωτότυπες μεθόδους, πόρους και πρακτικές της ομάδας και των συνεργατών του στην διαδικασία αντιμετώπισης των αντίστοιχων προκλήσεων που θέτει το ερώτημα.
Εκτός των άλλων, η εκδήλωση περιελάμβανε ένα σύντομο hackathon, όπου οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ασχοληθούν με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, ανακαλύπτοντας καινοτόμους τρόπους για την ενίσχυση της μάθησης.
Το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ διοργάνωσε στην Αθήνα από τις 7 έως τις 10 Ιουνίου 2023 το “16th International Conference on Technology in Mathematics Teaching”. To θέμα του συνεδρίου είναι: “ICTMT in the Era of Societal and Digital Transformations”.
Το ΕργΠΕ συμμετείχε στο 6ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Ποιοτική Έρευνα (6th European Congress of Qualitative Inquiry) που πραγματοποιήθηκε στο Portsmouth του Ηνωμένου Βασιλείου 11-13 Ιανουαρίου 2023.
Οι κκ. Μαρία Δασκολιά (Aναπληρώτρια καθηγήτρια ΕΚΠΑ, Διευθύντρια του ΕργΠε-ΕΚΠΑ και επικεφαλής της ομάδας έργου του ΕργΠε-ΕΚΠΑ στο Cos4Cloud), Παναγιώτα-Μαρία Γρίλλια (Υποψήφια Διδάκτορας στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, μέλος της ομάδας έργου) και Ματρώνα Παππά (Υποψήφια Διδάκτορας στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, μέλος της ομάδας έργου) παρουσίασαν τις ακόλουθες εργασίες:
“Emerging learning opportunities from the integration of two citizen observatories in school environmental education for sustainability drawing on post-humanist/neo- materialist perspectives”, που υπογράφεται από τις Matrona Pappa and Maria Daskolia
“A pair of glasses, Deweyan pragmatism, Naya, a recorder, the café, a laptop, my field notes, Alex and the narrative: Experimenting and thinking with a new-materialistic lens on viewing a narrative inquiry as a research-assemblage”, που υπογράφεται από τις Naya Grillia και Maria Daskolia, και
“Looking into the “blackbox” of a European Horizon 2020 project: How new materialist and post-humanist ontology bumps into Cos4Cloud project”, που υπογράφεται από τις Naya Grillia, Matrona Pappa, Anna Trigatzi and Maria Daskolia.
Η κ. Μαρία Δασκολιά (Αναπληρώτρια καθηγήτρια ΕΚΠΑ, Διευθύντρια του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ και επικεφαλής της ομάδας έργου του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ στο Cos4Cloud) συμμετείχε στο 4ο Παγκόσμιο Συνέδριο για την Εκπαίδευση και τη Διδασκαλία (4th World Conference on Education and Teaching) που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι 02-04/12-2023. Παρουσίασε ερευνητική εργασία που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου Cos4Cloud με θέμα “Empowering Greek teachers to integrate citizen science in their school environmental education practices through an online training course”, η οποία υπογράφεται από τις M. Daskolia, N. Grillia & M. Pliota.
Το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης συμμετείχε στο 15ο Ετήσιο Διεθνές Συνέδριο ICERI (15th annual International Conference of Education, Research and Innovation) που πραγματοποιήθηκε 7-9 Νοεμβρίου 2022 στη Σεβίλλη της Ισπανίας.
Οι κ.κ. Μαρία Δασκολιά (Aναπληρώτρια καθηγήτρια ΕΚΠΑ , Διευθύντρια του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ και επικεφαλής της ομάδας έργου του ΕργΠε-ΕΚΠΑ στο Cos4Cloud) και η Άννα Τρίγκατζη (υποψήφια διδάκτορας στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, μέλος της ομάδας έργου του Cos4Cloud), εκπροσώπησαν το ΕργΠΕ – ΕΚΠΑ στο συνέδριο και παρουσίασαν το έργο της ομάδας στο πλαίσιο του Cos4Cloud με τις παρακάτω ανακοινώσεις:
“Integrating Citizen Observatories into school environmental education for sustainability: design and evaluation of a case study engaging students with Pl@ntNet and OdourCollect” που υπογράφεται από τους M. Daskolia, M. Pappa, A.Joly, P.Bonnet, R. Arias, J. Piera, K. Soacha
“Citizen Science and Environmental Oral History in Climate Education. Integrating the use of a citizen observatory for biodiversity monitoring into a climate change education project”, που υπογράφεται από τους M. Daskolia, A. Trigatzi, J. Piera, S.M. Woods, P. Bonnet.
To EργΠΕ συμμετείχε στο 1ο Διεθνές Διαδικτυακό Συνέδριο με θέμα “Innovative practices in teaching and learning for building a sustainable and just society”, που διοργάνωσε το RCE (Περιφερειακό Κέντρο Εμπειρογνωμοσύνης στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη) Κρήτης στις 14-16/10/2022.
Το ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ εκπροσώπησε ο Δρ. Δημήτριος Γκότζος (μέλος της ομάδας έργου του Cos4Cloud), με εισήγηση με θέμα: “Integrating Citizen Science into Environmental Education for Sustainability, Design and implementation of an online training course to foster participation in building sustainable and just societies through school education”. Η εισήγηση υπογράφεται από τους: Μαρία Δασκολιά, Δημήτριος Γκότζος, Νάγια Γρίλλια (ΕΚΠΑ). Στη συγγραφή της εισήγησης συμμετείχαν επίσης οι Jaume Piera και Karen Soacha από το Εθνικό Συμβούλιο Επιστημονικής Έρευνας της Ισπανίας (ICM-CSIC).
Το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης συμμετείχε στο 3ο Διεθνές Συνέδριο στην Εκπαίδευση για τις Επιστήμες και την Τεχνολογία (3rd International Conference on Science and Technology Education – STE2022), το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Πόρτο της Πορτογαλίας 6 και 7 Οκτωβρίου 2022.
Στο συνέδριο παρουσιάστηκε εργασία με τίτλο: ”Embedding technology in children’s experiencing and learning of their urban nature environments. Educational uses of twocitizenobservatories in the context of an environmental education project”, η οποία υπογράφεται από τις: M. Daskolia, M. Pappa, Z. Daskalaki, A. Trigatzi, M. Pliota (National and Kapodistrian University of Athens, Greece), καθώς και από τους A. Joly, P. Bonnet, R. Arias, K. Soacha, and J. Piera, όλοι μέλη του consortium του ευρωπαϊκού έργου Cos4Cloud.
Το ΕργΠΕ/ΕΚΠΑ εκπροσωπήθηκε από την ερευνητική συνεργάτιδα κ. Μαρία Πλιώτα, η οποία παρουσίασε με προφορική ανακοίνωση σε διεθνές ακροατήριο ερευνητών το πλαίσιο, τη μεθοδολογία και τα αποτελέσματα της έρευνας.
Το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης συμμετείχε στο Διεθνές Συνέδριο που οργάνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση για την Επιστήμη των Πολιτών (ECSA) με τίτλο “Citizen Science for Planetary Health” , το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο της Γερμανίας 5-8 Οκτωβρίου 2022.
Στο συνέδριο έγιναν προφορικές και αναρτημένες ανακοινώσεις σχετικά με το έργο του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ στο Cos4Cloud. Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκαν οι ακόλουθες εργασίες:
1. “Integrating citizen science in school environmental education within the European Cos4Cloud project: overall strategy and supporting actions” που υπογράφεται από τους Maria Daskolia, Dimitris Gkotzos, Anna Trigatzi, Matrona Pappa, Zacharenia Daskalaki, Maria Pliota, Naya Grillia, Ioannis Konstantinidis, Janice Ansine and Jaume Piera
2. “Citizen observatories as educational tools in school environmental education: “My own private 1m²” and “Scenting around-the-walk: the environmental odours’ trail”” που υπογράφεται από τους Matrona Pappa, Maria Daskolia, Anna Trigatzi, Alexis Joly, Rosa Arias και Jaume Piera
3. “What happened to the Forest of Giants?” Integrating a citizen science tool in an interdisciplinary environmental education project for monitoring the flora in the suburban forest of Parnitha” που υπογράφεται από τους Anna Trigatzi, Maria Daskolia, Matrona Pappa, Maria Pliota, Pierre Bonnet, Sonia Liñán
4. “Expanding the learning potential of a citizen observatory – Young students as contributors, players and designers of a digital game in a school environmental education project”, που υπογράφεται από τους Zacharenia Daskalaki, Maria Daskolia, Maria Tzinieri, Chronis Kynigos, Pierre Bonnet, Ángela Justamante Rodríguez και Karen Soacha
5. “Children as young researchers and intergenerational ambassadors of Citizen Observatories: a case study of a pedagogical use of Pl@ntnet within an environmental education project”, που υπογράφεται από τους Zacharenia Daskalaki, Maria Daskolia, Dimitris Gkotzos, Alexis Joly, Ángela Justamante Rodríguez, Karen Soacha
Όλοι οι υπογράφοντες στις παραπάνω ανακοινώσεις είναι μέλη του consortium του ευρωπαϊκού έργου Cos4Cloud.
Το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ συμμετείχε στο 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο της ΕΤΠΕ «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία», που έλαβε χώρα 16-18 Σεπτεμβρίου 2022 στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Στο συνέδριο παρουσιάστηκε κοινή εργασία των Ζ. Δασκαλάκη, Μ. Δασκολιά και Δ. Γκότζου με θέμα «Με το Παρατηρητήριο Πολιτών Pl@ntNet στον Εθνικό Κήπο. Υλοποίηση και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου στο πλαίσιο ενός προγράμματος Επιστήμης των Πολιτών και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.», η οποία δημοσιεύεται στα Πρακτικά του Συνεδρίου.
Η εκπαιδευτική δράση και έρευνα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Cos4Cloud.
To Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης συμμετείχε στο διεθνές συνέδριο EDULEARN (International Conference on Education and New Learning Technologies) που πραγματοποιήθηκε στην Πάλμα της Ισπανίας 4-6 Ιουλίου 2022.
Το ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ εκπροσώπησε η κ. Μαρία Δασκολιά (Aναπληρώτρια καθηγήτρια ΕΚΠΑ, Διευθύντρια του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ και επικεφαλής της ομάδας έργου του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ στο έργο Cos4Cloud), η οποία παρουσίασε την εργασία “Engaging teachers in the co-design of educational scenarios aiming to integrate citizen observatories technologies into school-based environmental education”, που υπογράφεται από τους M. Daskolia (NKUA), J. Piera & K. Soacha (ICM-SCIC) και η οποία δημοσιεύτηκε στα Conference Proceedings.
Το ΕργΠΕ συμμετείχε στο 1ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα “Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Σύγχρονες προκλήσεις και προβληματισμοί”, που διοργάνωσε το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στις 13, 14 & 15 Μαΐου και παρουσίασε μέρος της επιτελούμενης έρευνας στο ευρωπαϊκό έργο Cos4Cloud με τίτλο “Ενσωμάτωση της Επιστήμης των Πολιτών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία στο πλαίσιο του έργου Cos4Cloud: Αξιολόγηση ενός διαδικτυακού επιμορφωτικού προγράμματος συμμετοχής εκπαιδευτικών και φορέων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την Αειφορία”. Η εργασία υπογράφεται από τους: Μαρία Δασκολιά, Άννα Τρίγκατζη, Ματρώνα Παππά, Ζαχαρένια Δασκαλάκη & Δημήτριο Γκότζο. Στην εργασία παρουσιάστηκε η προσέγγιση και τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε για την αξιολόγηση του σχεδιασμού και της υλοποίησης ενός διαδικτυακού επιμορφωτικού προγράμματος ενδυνάμωσης εκπαιδευτικών στην ενσωμάτωση της επιστήμης των πολιτών στην πρακτική τους στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.
Η κ. Μαρία Δασκολιά, Αναπλ. Καθηγήτρια και Διευθύντρια του ΕργΠΕ-ΕΚΠΑ συμμετείχε στο 11ο Παγκόσμιο Συνέδριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (World Environmental Education Congress, WEEC 2022) που πραγματοποιήθηκε στην Πράγα, 14-18 Μαρτίου 2022, Εκπροσώπησε το Τμήμα και το ΕΚΠΑ και παρουσιάζοντας τις ακόλουθες τρεις εργασίες:
Το πρόγραμμα του Συνεδρίου βρίσκεται εδώ.
Συμμετοχή στις εργασίες του Διεθνούς Διαδικτυακού Συνεδρίου με τίτλο “REAL WORLD – REAL EDUCATION”, 26/02/2022, Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΕργΠΕ), Εκπαιδευτήρια Δούκα. Υπεύθυνη: Μαρία Δασκολιά
Το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ συμμετείχε στο “14thInternationalCongressofMathematicsEducation” που πραγματοποιήθηκε στη Σαγκάη 11- 18 Ιουλίου 2021.