Menu

Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών είναι προσηλωμένο στην παροχή υψηλής ποιότητας ανώτατης εκπαίδευσης στους φοιτητές και στις φοιτήτριές του, αλλά και στην προσπάθεια ανάπτυξης ενός δημιουργικού περιβάλλοντος έρευνας και εργασίας για το προσωπικό του. Η δέσμευση όλων των μελών ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ και του διοικητικού προσωπικού του Τμήματος για τη συνεχή βελτίωση της διδασκαλίας, του ερευνητικού έργου και των παρεχόμενων υπηρεσιών αποτελεί στρατηγική επιλογή διοίκησης και ευθύνης.

Το όραμα του Τμήματος είναι να συνεχίσει να υπηρετεί στόχους εκπαιδευτικούς, ερευνητικούς, πολιτιστικούς και ευρύτερα κοινωνικούς, σε διασύνδεση και συνεργασία με ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια, άλλους εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς οργανισμούς και φορείς της κοινότητας, με προσήλωση στις αρχές της επιστημονικής δεοντολογίας, της λογοδοσίας, της βιώσιμης ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής.

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει θεσπίσει και εφαρμόζει συγκεκριμένη πολιτική ποιότητας, η οποία είναι απόλυτα συνδεδεμένη με το νομικό και κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία του ΕΚΠΑ. Μέσα από τη θέσπιση και τη συνεχή ανασκόπηση, τον επανασχεδιασμό και τον επαναπροσδιορισμό της πολιτικής ποιότητας, το Τμήμα δεσμεύεται να επιτύχει ακόμα υψηλότερες επιδόσεις και ένα ευρύτατα αναγνωρίσιμο προφίλ.

Στην ανάπτυξη και εφαρμογή της πολιτικής αυτής, με τις κατάλληλες δομές και διαδικασίες, συμμετέχουν όλοι οι εσωτερικοί συντελεστές του Τμήματος (Όργανα Διοίκησης, Μέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, Διοικητικό προσωπικό και Φοιτητές).

Η πολιτική του Τμήματος για τη Διασφάλιση Ποιότητας και η στρατηγική εφαρμογής της υλοποιούνται μέσω της Ομάδας Εσωτερικής Αξιολόγησης (ΟΜΕΑ), σε συνεργασία με τη Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟ.ΔΙ.Π) του ΕΚΠΑ. Για τη διασφάλιση και συνεχή βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου, καθώς και για την αποτελεσματική λειτουργία και απόδοση των υπηρεσιών του, το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ακολουθεί και εφαρμόζει τα κριτήρια που ορίζονται στο άρθρο 72.2 του Ν. 4009/2011.

Η πολιτική αυτή υποστηρίζει κυρίως:

  • την οργάνωση του εσωτερικού συστήματος διασφάλισης ποιότητας του Τμήματος
  • την ανάληψη των ευθυνών της ηγεσίας του Τμήματος και των επιμέρους μονάδων αυτού, των μελών του διδακτικού, διοικητικού και άλλου προσωπικού και των φοιτητών, καθώς και τον ρόλο που τους αναλογεί σχετικά με τη διασφάλιση ποιότητας
  • τη διαφύλαξη των ακαδημαϊκών αρχών, των αρχών ηθικής της έρευνας και επιστημονικής δεοντολογίας, την αποτροπή διακρίσεων την ενθάρρυνση της συμμετοχής εξωτερικών φορέων στη διασφάλιση ποιότητας
  • τη συνεχή βελτίωση της παρεχόμενης διδασκαλίας και συντελούμενης μάθησης, της υλοποιούμενης έρευνας και της καινοτομίας
  • τη διασφάλιση ποιότητας του προγράμματος σπουδών και τη διαμόρφωσή τους με τα υψηλότερα διεθνή ακαδημαϊκά πρότυπα και το ειδικό πρότυπο της ΑΔΙΠ
  • την αποτελεσματική οργάνωση όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών και την ανάπτυξη και διατήρηση των υποδομών
  • τη διάθεση και αποτελεσματική διαχείριση των αναγκαίων πόρων για τη λειτουργία και ανάπτυξη του Τμήματος
  • την ορθολογική κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού, την ενίσχυσή του για αποτελεσματική κάλυψη των εκπαιδευτικών και ερευνητικών αναγκών του Τμήματος και τη υποστήριξη στο έργο τους.

Οι βασικοί άξονες πάνω στους οποίους δομείται η πολιτική Διασφάλισης και Βελτίωσης της Ποιότητας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και οι οποίοι συνδέονται και αποτελούν βασική διάσταση της στρατηγικής του ΕΚΠΑ, είναι οι εξής:

  1.  Η συνεχής αναμόρφωση και βελτίωση του προγράμματος σπουδών του Τμήματος.
  2.  Η ενίσχυση της φοιτητοκεντρικής μάθησης στον σχεδιασμό του προγράμματος σπουδών.
  3.  Η βελτίωση της απόδοσης και της επίδοσης των φοιτητών του Τμήματος.
  4.  Η μείωση του ποσοστού των φοιτητών που εγκαταλείπουν ή καθυστερούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
  5.  Η ενίσχυση του πολυεπίπεδου ερευνητικού έργου στο Τμήμα.
  6.  Η παραγωγή περισσότερων και σημαντικής επίδρασης δημοσιεύσεων σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων με κριτές.
  7.  Η συνεχής βελτίωση των συνθηκών εργασίας του επιστημονικού και διοικητικού προσωπικού του Τμήματος.
  8.  Η επίλυση προβλημάτων υποδομής (π.χ. κτηριακών προβλημάτων, ανακαίνισης, εκσυγχρονισμού και αναδιάρθρωσης χώρων).
  9.  Η ανάπτυξη συνεργιών του Τμήματος με άλλα Τμήματα και Σχολές του ΕΚΠΑ σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών.
  10.  Η ενίσχυση των προγραμμάτων διακρατικής συνεργασίας και έρευνας που προβλέπουν την κινητικότητα φοιτητών και μελών του διδακτικού προσωπικού.
  11.  Η ενίσχυση συνεργασιών με ιδρύματα του εσωτερικού και του εξωτερικού, η διάχυση και η ενίσχυση ερευνητικών έργων και ευρύτερων συνεργιών, καθώς επίσης η βελτίωση των ρυθμών παραγωγής ερευνητικού έργου.
  12.  Η ανάπτυξη της εξωστρέφειας και κοινωνικής δράσης του Τμήματος.
  13.  Η προσέλκυση μελών ΔΕΠ υψηλού επιπέδου από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
  14.  Η συμβολή του Τμήματος στην επιδιωκόμενη συνεργασία του ΕΚΠΑ με τους συντάκτες των πινάκων παγκόσμιας κατάταξης Πανεπιστημίων για την καλύτερη προβολή του Τμήματος και του ΕΚΠΑ διεθνώς.
  15.  Η ταχύτερη επίλυση προβλημάτων που αφορούν στην υλοποίηση του διοικητικού έργου.
  16.  Η συμβολή του Τμήματος στην επιδιωκόμενη εφαρμογή των μέτρων μείωσης των ρύπων και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του ΕΚΠΑ λόγω της λειτουργίας του.
  17.  Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη δράσεων και πρωτοβουλιών περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, επιμόρφωσης, ευαισθητοποίησης και ενδυνάμωσης φοιτητών και μελών του προσωπικού του Τμήματος και άλλων Τμημάτων του ΕΚΠΑ, της εκπαιδευτικής κοινότητας των σχολείων και του ευρύτερου κοινού, σε θέματα περιβαλλοντικής ποιότητας, διαχείρισης της κλιματικής κρίσης και αειφορίας.
  18.  Η δημιουργία νέων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών με έμφαση στην καινοτομία, τη διεπιστημονικότητα και τη διατμηματικότητα/δι-ιδρυματικότητα.
  19.  Η αξιοποίηση εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης (συμμετοχή σε διεθνή προγράμματα, αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα σπουδών, χορηγίες/δωρεές).
  20.  Η βελτίωση της οργάνωσης και παροχής προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησης.
  21.  Η συνεχής οργάνωση και υλοποίηση δραστηριοτήτων άμεσης και έμμεσης υποστήριξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, τόσο φοιτητών του Τμήματος και μελών του ανθρώπινου δυναμικού του, όσο και στην κοινότητα.
  22.  Η αξιοποίηση του δικτύου αποφοίτων του Τμήματος στην υπηρεσία των ακαδημαϊκών και κοινωνικών στόχων του ΕΚΠΑ.

Η στρατηγική του Τμήματος για τη διασφάλιση ποιότητας και το υψηλό επίπεδο των τίτλων που απονέμονται προσδιορίζεται από την πολύπλευρη προσπάθεια κατοχύρωσης της ποιότητας και πληρότητας της διδασκαλίας, της κάλυψης των αναγκών νέων επιστημονικών κατευθύνσεων και προβληματισμών και της διάνοιξης διεπιστημονικών και διεθνών συνεργασιών στην υπηρεσία των παραπάνω στόχων.

Τα αποτελέσματα αυτής της στρατηγικής τεκμηριώνονται στις εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης, στις αναλυτικές πληροφορίες για τη στοχοθεσία και τα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως αυτά αποτυπώνονται στον Οδηγό Σπουδών του Τμήματος, στις θετικές αξιολογήσεις των φοιτητών του Ιδρύματος ως προς τα μαθήματα, στην πλήρη ευθυγράμμιση με τα Ευρωπαϊκά και τα Διεθνή Πρότυπα (σύστημα ECTS), στην αποδοχή των αποφοίτων σε ακαδημαϊκά ιδρύματα του εξωτερικού για μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές, αλλά και στην επαγγελματική αποκατάσταση και κοινωνική εξέλιξή τους.

Η Πολιτική Διασφάλισης Ποιότητας ελέγχεται συνεχώς, σχεδιάζεται, εγκρίνεται, εφαρμόζεται και αναθεωρείται στο πλαίσιο λειτουργίας της ΟΜΕΑ του Τμήματος, ενώ ακολουθεί́ και προωθεί τις αρχές της ΜΟΔΙΠ του ΕΚΠΑ.